Каталог
Оформити замовлення

Чи можна запускати квадрокоптер взимку або Що робити коли дуже кортить політати

/upload/uf/eb6/obzor_stati.png

Якщо говорити про недорогі бюджетні дрони, то в 90% випадків інструкція з експлуатації безпілотника однозначно скаже вам, що «польоти в холодну пору року за межами опалювальних приміщень не рекомендуються, оскільки можуть призвести до виходу обладнання з ладу».

Ігнорування цих рекомендацій може стати причиною поломки дорогої електроніки (якою напхані майже всі моделі) і неприємний випадок не вважатиметься гарантійним.

Виробники перестраховуються, оскільки знають невгамовний характер любителів авіатехніки, а тим більше взимку, коли сніговий покрив приховує всі недоліки околиць. У цей час FPV-польоти та зйомки засніженого міста набувають особливої краси.

Що ж робити, якщо «не можна», але «дуже кортить»? Скажімо прямо, якщо підходити до питання «без фанатизму» і дотримуватися необхідних запобіжних заходів, то політати можна навіть взимку.

Для початку вивчимо небезпеки, що загрожують коптеру в холодну пору року і те, як їх можна обійти.

Мороз та зледеніння

Насправді сучасна електроніка запросто функціонує при температурах від -50 до +90 градусів за Цельсієм. В даному випадку для начинки дрона небезпечні не мінусові температури як такі, а наслідки роботи на морозі.

У ввімкненому стані, внутрішні вузли дрона розігріваються і волога, що є у повітрі, конденсується всередині механізму. Після зупинки та вистигання вона негайно перетворюється на лід, який і стає причиною поломок.

І акумулятори, і мотори з регуляторами оборотів, і сервоприводи опиняються у небезпеці в однаковій мірі, і ремонт у цьому випадку може влетіти в копієчку. Саме тому не рекомендується літати в туман або дощ без попередньої підготовки.

Вирішення проблеми полягає в гідроізоляції вразливих деталей, особливо це стосується електроніки.

Хорошим способом захисту від вологи вважається покриття регуляторів спеціальним водостійким лаком (добре зарекомендували себе аерозольні балончики).


Порада:

  • Не надумайте заливати силіконовим герметиком електронні плати. Така «гідроізоляція» неприпустима, оскільки при застиганні силікон виділяє оцтову кислоту, яка роз'їдає доріжки плати, що проводять струм.
Щоб вода не потрапила всередину корпусу і не вбила електроніку, досвідчені льотчики рекомендують використовувати звичайну харчову плівку, якою просто обмотують промені дрона. Переваги плівки в тому, що вона легка і добре тягнеться, щільно прилягаючи до корпуса моделі.

Крихкі матеріали корпусу

Ця проблема притаманна недорогим бюджетним дронам, а іменитим моделям квадрокоптерів на кшталт «Фантом» не загрожує.

Недорогий пластик, що використовується у бюджетних моделях, погано переносить різкі перепади температур. На морозі він може стати крихким і навіть розкришитися за найменшого зіткнення.

Щоб ваш безпілотник служив вам довго, бережіть його від дуже низьких температур і літайте на ощадливих режимах.

Уникайте різких маневрів, нехай рухи дрону у повітрі будуть плавними. Не навішуйте на раму дрону занадто багато, намагайтеся, щоб навантаження було рівномірним.

Розряд акумулятора

Акумулятори на морозі значно втрачають струмовіддачу, як наслідок — занижується вольтаж і АКБ сідає вдвічі швидше.

Оптимальна температура для нормальної роботи акумулятора – кімнатна (від 20 до 25 градусів за Цельсієм). Щоб відповідати цим показникам, акумулятор повинен перебувати в теплому місці (внутрішня кишеня зимової куртки, наприклад) до початку польоту. Встановлюйте його в останню чергу, просто перед зльотом.

Не зайвим буде теплозахист акумулятора з будь-якого теплоізоляційного матеріалу (наприклад, з тонких листів екструдованого пінопласту), якщо АКБ не захований у корпусі та постійно обдувається потоками холодного повітря з пропелерів.

Для кращого захисту від холоду рекомендується також заклеїти скотчем отвори для вентиляції на корпусі дрона. Влітку ці дірочки служать для охолодження моторів і регуляторів, а взимку вони перетворюються на вхідні ворота для згубної вологи.

А чим загрожують зимові польоти для льотчика?

Неприємність перша

Коли все навколо біле – стежити за дроном через камеру стає проблематично.

А якщо квадрокоптер впав у сніг, то знайти його особливо важко, особливо коли корпус його теж білий.

Неприємність друга

Людина – не робот. При мінус 5 градусів по Цельсію руки замерзають за 5 хвилин, а якщо за бортом мінус 10, то чутливість пальців падає миттєво.

Керувати в рукавичках важко та незручно. Для цього придумали спеціальний теплозахист для передавача і рук, який, втім, можна спорудити і самостійно.

Неприємність третя

Підготовки багато – часу на політ замало.

Як би ви не зігрівали акумулятор, час польоту все одно скорочується порівняно з польотами влітку.

Та й окрім усього решта, перед польотом рекомендується прогріти регулятори: включаємо газ, піднімаємося на метр і висимо хвилину-другу. Тільки після цього можна летіти далі. Отже часу на пілотування залишається ще менше.



Як побажання ...

Будь-який процес вимагає ретельної підготовки. Але, як завжди, звертаємо увагу, що важливо «не переборщити».

Якщо вже зовсім холодно — краще розважитися з кімнатним дроном у квартирі, адже ринок RC-техніки надає величезні можливості для вибору літального апарату на будь-який смак та гаманець.

А ще побажання — постарайтеся отримати по максимуму користі з останніх теплих днів і не відкладайте захоплюючі польоти «на потім»!

Статьи в тему:

Що потрібно знати перед покупкою безпілотника: як вибрати дрон

Яку зарядку вибрати для АКБ радіокерованої моделі

Як запустити квадрокоптер. Тільки для пілотів-початківців: увімкнення, калібрування, тримування

Як правильно поводитися з літієво-полімерними акумуляторами: зарядка, експлуатація, зберігання Li-Po АКБ

Який акумулятор вибрати для своєї радіокерованої моделі


Получить бонус

Персональный бонус
за регистрацию

получить